Kirjoittaja Aihe: RAAMATTUPIIRIT - Kirkkovuosi  (Luettu 3071 kertaa)

Nettipappi Marko

  • Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2 151
    • Profiili
Seurakunnan kotiryhmistä vastaavana pastorina olen törmännyt kaikkein useimmin toiveeseen, että kotien pienpiirit saisivat käyttöönsä elämänmakuista ja käyttökelpoista raamattupiirimateriaalia. Vuoden 2018 aikana ehdin työaikani puitteissa laatia muutaman koeversion kirkkovuosi-luentosarjani pohjalta. Vuonna 2019 aloitin raamattuluentoni aivan Raamatun alusta, mutten työni puitteissa pystynyt jalostamaan luentoja raamattupiirimateriaaliksi. Kansan Raamattuseuran kanssa aloitetun yhteistyön ansiosta työaikani on lisääntynyt, ja piakkoin pystyn tuottamaan uutta raamattupiirimateriaalia pidettyjen luentojen pohjalta.

Näiden koeversioiden myötä kotisolut ja raamattupiirit voivat kokeilla materiaalien käyttökelpoisuutta. Olen iloinen kaikesta palautteesta, joka auttaa minua kehittämään materiaalia sellaiseen muotoon, josta olisi eniten iloa ja apua. Helpoin tapa palautteen antamiseen on vastata tähän viestiin.

Raamattupiirimateriaalin idea on, että kenenkään ei tarvitse tehdä mitään ennakkovalmisteluja. Piiri voi kokoontumisen aluksi kuunnella videon vaikkapa puhelimesta, ja aloittaa keskustelun videossa esitettyjen kysymysten ja rukousaiheiden teemoista. Kunkin videon alla on tekstiosuus, jossa käsitellyt raamatuntekstit ja keskustelukysymykset ovat nähtävillä myös tekstimuodossa.

Totuus ja harha
- 9. sunnuntai helluntaista

Lähimmäinen
- 14. sunnuntai helluntaista

Kiitollisuus
- 15. sunnuntai helluntaista

Jeesus antaa elämän
- 17. sunnuntai helluntaista
« Viimeksi muokattu: 06.02.2024 - klo:13:46 kirjoittanut Nettipappi Marko »
Marko Sagulin