Kirjoittaja Aihe: UUSI KYSYMYS NETTIPAPILLE? *klikkaa tästä*  (Luettu 12177 kertaa)

Nettipappi Marko

• Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili
Hyvät nettipapin palstan käyttäjät,

Tällä sivustolla monien käyttäjien kokemus on, että uusien viestien aloittaminen tapahtuu äärimmäisen hitaasti. Jos sinulla on samanlaisia ongelmia, voit toimia seuraavalla tavalla:

1. Esitä kysymyksesi vastaamalla tähän viestiin
  • Tämän viestiketjun lopussa on nuoli-painike, jolla vastauksen voi aloittaa.

2. Nimeä kysymyksesi, jos niin haluat
  • Pyyhi pois "aihe" -kentän teksti ja laita tilalle oma aiheesi.
  • Voit myös säilyttää vanhan otsikon, jolloin minä annan kysymykselle sisältöä vastaavan otsikon.

3. Nettipappi hoitaa loput
  • Minä siirrän kysymyksen uudeksi viestiketjuksi.
  • Tarvittaessa nimeän sen.
  • Vastaus tulee sitten aikanaan.

Uusien aiheiden luominen suoraan nettipapin kysymyspalstalle on ilman muuta sallittua. Nämä ohjeilla kysymyksen esittämine vain saattaa onnistua helpommin.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2021 - klo:11:29 kirjoittanut Nettipappi Marko »
Marko Sagulin

Jerusanne

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Heippa! Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? 2.piet.2:10- "Nuo itseään täynnä olevat röyhkimykset eivät kaihda herjaamasta henkivaltojakaan, 11vaikka edes enkelit, joilla on enemmän voimaa ja valtaa, eivät Herran edessä niitä herjaa ja tuomitse. 12Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne.".
Miten herjaavat henkivaltoja (=mitä ne tässä tapauksessa on?) ja mitä voisi tästä oppia arkielämään tässä ajassa?
Myös Juud käsittelee samaa aihetta?
Juud. 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Juud. 1:10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.

Kummastelija

• Vieras
Hei!

Toivon, että tätä kysymystäni ei nähdä epäkunnioittavana.

Jos kerran uskotaan, että ehtoollisessa leipä ja viini oikeasti muuttuvat Jeesuksen ruumiiksi ja vereksi, niin miksi sitten on erikseen gluteenitonta leipää?

Jos leipä kerran muuttuu, niin eihän sen pitäisi silloin vaikuttaa esimerkiksi keliakiaan.

Olen itse kristitty, joten en kysy tätä pilkatakseni, kuhan vain pohdiskelen.

Sinukka123

• Vieras
Jumalan rakkaus ihmisiin - en löydä Raamatusta ainoatakaan kohtaa, missä nimenomaan Jumala tai Jeesus sanoo rakastavansa kaikkia ihmisiä. Evankeliumissa sanotaan että näin on, mutta se on kirjoittajan mielipide.
Raamatusta löytyy kyllä suoraan esimerkiksi Jeesuksen suusta tullutta ohjeistusta eri asioihin liittyen, mutta ei juuri tätä, jonka luulisi olevan hyvin tärkeä asia.