Kirjoittaja Aihe: Lupaus Jumalalle  (Luettu 691 kertaa)

Ruth

• Vieras
Olen uskossa Jeesukseen jo lapsuudestani ja sain kutsun myös omalle työsaralleni täyttyessäni Pyhällä Hengellä.
Avioiduin nuorena tyttösenä joka kertoi myös kantavansa kutsua Jumalan työsaralle.
Myöhemmin huomasin että kaikki ei ollutkaan niin.
Vuosikymmenet olen kipuillut asian kanssa, sillä puoliso ei hyväksy että edelleen koen omalta osaltani pysyväksi.
Hän on ilkeä,ei hyväksy että olen tekemisissä kristittyjen kanssa, uhkailee ym...
Minun kysymys on;
Onko oikein mennä ja pitää lupaus Jumalalle tärkeämpänä pitää kiinni puolison mielipiteestä,  kuin siitä mitä sydän tahtoo minun tekevän, joka johtaa avioeroon voidakseni palvella Jumalan antamaa kutsua omassa elämässäni ??
"Purkaako Jumala sen avioliiton, koska mies ei ole pitänyt "kristittynä" sitä lupausta, tietoisena aivan alusta asti minun kutsumustani ja on romuuttanut kaiken elämässäni hänen orjuuteen, kieltää olla kristittyjen kanssa olemisen ja jopa uhkailee. Olen pitänyt aina perheen päänä ja Jeesusta hänen yläpuolellaan...Mutta sydänmeni itkee alati, teenkö oikein..Rakastan Jeesusta koko sydänmestäni. /RuthPR

Anteeksi vajavainen suomen kieleni kirjoittaa..

Edit: Saman lähettäjän kaksi viestiä yhdistetty yhdeksi. Marko
« Viimeksi muokattu: 02.09.2024 - klo:15:23 kirjoittanut Nettipappi Marko »

Nettipappi Marko

• Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili
Hei Ruth!

Ymmärrän oikein hyvin, mitä sinä kirjoitit. On todella surullista kuulla, että sinulle ja puolisollesi on tullut suuria ristiriitoja, etkä saa häneltä tukea omalle kutsumuksellesi.

Sitä en kuitenkaan osannut kysymyksestäsi päätellä, mikä se sinun lupauksesi Jumalalle oli. Eikä sinun tarvitsekaan sitä minulle kertoa. Mutta koska en tiedä tarkemmin, joudun vastaamaan aika yleispätevästi.

Naimisiin meneminen on yksi suurimpia kutsumuksia, jonka ihminen voi elämässään ottaa kantaakseen. Siksi se sanelee hyvin paljon. Jos olet luvannut Jumalalle, että haluat olla Jeesuksen palvelija koko elämäsi ajan, se ei ole ristiriidassa naimisissa olemisen kanssa. Lähtökohtaisesti kristitty voi olla uskollinen Jeesuksen palvelija missä tahansa elämäntilanteessa. Vaikka puolisosi on osoittanut, että hän ei todellisuudessa jaa samaa uskoa sinun kanssasi, voit silti olla avioliitossa Jeesuksen palvelija. Pietari opettaa tällaisista tilanteista:

Samoin te, vaimot, olkaa kuuliaisia miehellenne, jotta myös ne miehet, jotka ehkä eivät usko Jumalan sanaan, nyt vaimonsa elävällä esimerkillä ilman sanojakin voitettaisiin, kun he näkevät teidän elävän jumalanpelossa puhdasta elämää. (1. Piet. 3:1-2)

Jos sen sijaan olet luvannut Jumalalle jotain sellaista, mitä et nykyisessä elämäntilanteessasi voi millään tavalla toteuttaa, niin silloin sinun on rukoiltava ja odotettava, kuinka Jumala johdattaa. Lupaus Jumalalle on suuri asia, mutta niin on myös avioliitto, joka on myös lupaus Jumalan kasvojen edessä. Jos nämä lupaukset ovat ristiriidassa keskenään, niin silloin avioliitto on oikeastaan vielä suurempi lupaus, koska siihen liittyy Jumalan lisäksi myös toinen ihminen.

Suosittelen sinua myös menemään jonkun seurakunnan työntekijän tai jonkun tuntemasi, viisaan kristityn puheille. Keskustelu toisen ihmisen kanssa avaa hyvin uusia näköaloja. Voit ilman muuta myös jatkaa keskustelua minun kanssani, jos koet sen hyväksi. En vain osaa sanoa nykyisillä tiedoilla mitään tämän tarkempaa.
Marko Sagulin