Kirjoittaja Aihe: Aamulehti 8.1.-08  (Luettu 4812 kertaa)

Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 780
    • Profiili
Moikka!

Aamulehdessä oli hyvä juttu siitä paneelista, johon osallistuit. Minua jäi kuitenkin häiritsemää, mitä tarkoitit 'hengellisellä diipadaapalla'?

Tällaista tänään.

Nettipappi Marko

  • Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2 152
    • Profiili

Tarkoitin hengellisellä diibadaaballa sitä, että puhutaan kauniita hengellisiä asioita ilman todellista sisältöä. Ollaan hengellisiä, mutta ei uskalleta esimerkiksi julistaa sitä, että Raamattu on Jumalan sanaa. Suvaitsevaisuus on ehkä diibadaaban ytimessä: kaikki käy, koska ei ole oikeaa ja väärää, ei syntiä eikä armoa. On vain vaaleanpunaisia hyviä tunnelmia. Sellainen ei särähdä kenenkään korvaan, mutta se ei myöskään loppujen lopuksi edes kiinnosta.
Marko Sagulin

Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 780
    • Profiili
No niin, hienoa kiitos!

Jäi vaan vähän hämäämään, koska tuo oli ilmaistu jotenkin tosi tyhmästi siinä jutussa. Ja kun oli (yllättävää) liian vähän tilaa siihen aiheeseen.

Nettipappi Marko

  • Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2 152
    • Profiili

Minä olen tietenkin jäävi arvioimaan, koska en lue tekstiä ulkopuolisen silmin. Olin kuitenkin yllättynyt, miten ei-kristillinen lehti oli osannut poimia yllättävän hyvin myös hengellisiä pointteja. Lehdistö kun ei siinä yleensä kunnostaudu, ellei ole nimenomaan aiheeseen paneutunut lehti.
Marko Sagulin

Tuomas

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 260
  • Terrve!
    • Profiili
Hmm.. Siis oliko tää siis joku aamulehden lehti-artikkeli? Yritin onkia internetistä aamulehden sivuilta tuota, mutten löytänyt. Mistä vois lukee?
Terrve!

Nettipappi Marko

  • Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2 152
    • Profiili

Kyllä. Aamulehdessä 8.1. oli pieni juttu otsikolla: "Hengellinen diibadaaba karkottaa nuoret kirkosta". En itsekään löytänyt sitä nettisivuilta, joten lukeminen onnistunee kirjastoissa tai jostain kyseisen painoksen jotenkin muuten pummien.
Marko Sagulin