Kirjoittaja Aihe: Rukouspyyntö: lapsen kuoleman jälkeen  (Luettu 4002 kertaa)

eräs äiti

• Vieras
Pyytäisin esirukousta ja kodin siunausrukousta. Poikani kuoli oman käden kautta 2005.
Sen jälkeen muutimme tähän uuteen rivitaloasuntoon, jota nyt olemme myymässä.
Kotona on kovin alavireinen ja surullinen tunnelma. Tyttömme on todella surullinen ja mieheni tuntuu erkaantuvan meistä,koska ei kestä kun tyttö on syrjitty koulussa tapahtuneen vuoksi.Ylimääräistä stressiä on pinenllä paikkakunnalla asumisen vuoksi ja kun tapahtuneesta täällä tiedetään. Itse olen surussani lukenut paljon henkimaailman kirjallisuutta ja turvautunut jopa kanavoijiin apua saamatta.Tuntuu että ne ja selvänäkijät ovat syntiä, vaikka kuinka ikävä poikaani onkin. Olisiko sinulla neuvoja ja jotain hyvää hengellistä kirjallisuutta tähän.
Vositko rukoilla meidän puolestamme ja jaksamisemme puolesta. Sekä lähettää siunaavan rukouksen kotimme puolesta.
Kiitollisin mielin
« Viimeksi muokattu: 15.10.2010 - klo:11:57 kirjoittanut Nettipappi Marko »

Nettipappi Marko

• Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili

Tervehdys sinulle, eräs äiti!

Olen rukoillut puolestanne, vaikka vastaaminen on viipynyt todella kauan. Otan osaa ja olen kovin pahoillani tilanteesta, jota kuvailit. En pysty pienimmässäkään määrin ymmärtämään sen tuskan suuruutta, mikä on siinä, että joutuu hyvästelemään oman lapsensa. Se jättää varmasti pysyvän jäljen ja vaikuttaa arkielämäänkin kauan.

Rukoilen puolestanne ja pyydän siunausta teille.

Olen itse huono kirjojen lukija, enkä tunne kovin monipuolisesti kristillistä kirjallisuutta. Yritän kollegojeni avulla etsiä sinulla suosituksia kirjoista, jotka voisivat olla sinulle avuksi. Nyt mieleeni tulee vain yksi teos. Leif Andersen: Miksi nukut, Herrra? Kirja käsittelee kärsimystä aika yleisellä tasolla, mutta se on myös hyvin sielunhoidollinen. Tuossa linkissä on lisää tietoa. Epäilisin, että löytyy myös monista kirjastoista.

Mainitsit, että olet lukenut paljon henkimaailman kirjallisuutta ja turvautunut kanavoijien apuun. Ymmärrän, että tuskan lievittämiseksi se voi tuntua tarpeelliselta. Raamattu kuitenkin varoittaa ankarasti sellaisesta toiminnasta. Yhteyttä edesmenneisiin ei ole luvattu, vaan silloin ollaan tekemisissä henkimaailman kanssa. Ja se ei missään tapauksessa tuo helpotusta tilanteeseen.

Ainakin Kangasalan seurakunnassa kokoontuu sururyhmiä, joissa voi käsitellä menetyksen tragediaa toisten samassa tilanteessa olevien kanssa. Sanoit olevasi pieneltä paikkakunnalta, joten en osaa sanoa, onko samanlaista ryhmää sinun seurakunnassasi tarjolla. Rohkaisen sinua kuitenkin ottamaan yhteyttä joko omaan seurakuntaan tai johonkin lähellä olevaan suurempaan seurakuntaan, jos siellä olisi vastaavia mahdollisuuksia. Toki kaikissa seurakunnissa on mahdollisuus tavata yksittäisiä työntekijöitä, jos se tuntuu lohdulliselta vaihtoehdolta.

Sinua ja perhettäsi siunaten!
Marko Sagulin

Nettipappi Marko

• Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili

Tervehdys toistamiseen!

Kolleegani suositteli seuraavia kirjoja. Toivottavasti ne voivat olla avuksi.

Martti Lindqvist: Surun tie
(Kirjoittaja kertoo vaimonsa kuoleman aiheuttamasta suunnattomasta surusta, ja siitä selviämisestä.)

Christer Åberg: Syvänteessä
"Läheiseni päätti kuolla - kuinka selvisin surussa"

Anja Porio: Rakkaus on väkevämpi
(Raamatunkohtia, rukouksia ja lyhyitä kirjoituksia surusta.)

Hanna Ekola: Otan osaa
(Haastatteluja ja surutarinoita eri tilanteissa läheisensä menettäneistä ihmisistä ja heidän selviämisestään.)

Liian iso ikävä. Toim. Anneli Rantalaiho
"Nuoret kertovat surukokemuksistaan. Loppusanat arkkipiispa John Vikström."

Jaakko Erkkilä, Tiina Holmberg, Sirkku Niemelä, Hilkka Ylönen: Surevan lapsen kanssa
(Kirja sureville perheille, erityisesti lapsen surun kohtaamiseen.)
Marko Sagulin

Nettipappi Marko

• Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili

Vielä yhden kirjasuosituksen sain:

Martti Lindqvist: Kuolemaa väkevämpi
(Martin vaimon äkillisen kuoleman jälkeen kirjoitettu.)
Marko Sagulin