Kirjoittaja Aihe: Auttakaa!!!  (Luettu 3377 kertaa)

Neitonen

• Vieras
En tiedä olenko tulossa uskoon. Olen aina kuulunut kirkkoon, käynyt riparin, jotenkaan vaan en ole lukenut raamattua tai käynyt missään seurakunta toiminassa riparin jälkeen. Minulla on kuitenkin ollut paha masennus joka kai osittain on päällä koko ajan. Olen kokenut paljon pahaa.. Miehen Pahoinpitelyä ym. Itsetuhoisia  ajatuksia on ollut.

Haluaisin edes yrittää lukea raamattua, mutten tiedä mistä aloittaa.

Nettipappi Marko

• Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili

Tervehdys Neitonen!

Usko on asia, jota ei itselleen voi pakottaa. On rehellistä tunnustaa, jos ei vielä tarkasti tiedä, mitä ajattelee. Mutta lämpimästi suosittelen tutustumaan. Raamattu itse lupaa, että Jumalan sana synnyttää uskon:

Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana. (Room. 10:27)

Siksipä Raamattua kannattaa lukea. Joskus kirjoittelin tänne foorumille Raamatun lukujärjestyksen, jota suosittelin eräälle kyselijälle. En vain kuollaksenikaan muista, minne sen laitoin, eikä edes haku-toiminto auttanut minua. Olen nyt paikassa, jossa sen kaivaminen esille on vähän hankalampaa, joten sanon vain lyhyen alkubriefauksen.

Mielestäni Luukkaan evankeliumi ja Apostolien teot ovat erinomaisen hyvä kaksoisteos, josta kannattaa aloittaa. Luukas kirjoittaa yksinkertaista ja ei-juutalaisille sopivaa kieltä. Ja näiden kahden teoksen myötä tulee Uudesta testamentista kattava kuva. Sen jälkeen voi perehtyä vaikkapa Roomalaiskirjeeseen ja Galatalaiskirjeeseen, jonka jälkeen voi jälleen ottaa jonkun evankeliumin työn alle. Johanneksen evankeliumi ei ole kaikkein helpoimpia, mutta jos sen liittää viidenneksi kirjaksi, tulee siitä aika hyvä kokonaisuus.

Varsinaiseen ongelmaasi siitä, ettet tiedä, oletko tullut uskoon, suosittelen lämpimästi myös seurakunnan toimintaan mukaan tulemista ja rehellistä rukoilemista. Jos olet Kangasalta ja kuulut nuorisotyön ikäluokkaan 15-25 vuotta, niin toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi nuorteniltoihin. Jos puolestasi olet nuori aikuinen, niin Narikka on erinomainen toimintamuoto. Seuraa kirkollisia ilmoituksia ja vaikkapa tätä foorumia, niin tiedät, milloin nämä toiminnat alkavat. Seurakunnan työntekijöihin kannattaa ottaa henkilökohtaisestikin yhteyttä, jos haluaa vähän tarkemmin esittää kysymyksiä joko seurakunnan toiminnasta tai uskoon liittyvistä kysymyksistä. Minä olen myös käytettävissä. Jos olet Kangasalan ulkopuolelta, niin parasta on varmasti ottaa yhteyttä oman seurakunnan ihmisiin.

Toivotan antoisaa löytöretkeä niin Raamatun kuin uskonasioiden saralla!

PS. Pari kannustavaa kommenttia on yllä muilta uskovilta ihmisiltä. Niissä on niin iloinen sävy, että annan niiden olla hetken aikaa, ennen kuin poistan. Nettipapin palsta kun on varattu Nettipapin kanssa käytävään vuoropuheluun.
Marko Sagulin

Nettipappi Marko

• Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili

No niin. Nyt löytyi lukujärjestys. Klikkaa tätä linkkiä: Raamatun lukujärjestys

Huomaat, että sinulle antamani viiden kirjan järjestys on hieman eri. Mutta se johtuu siitä, että sinulle tein tiivistetyn perehdytyspaketin. Tämän laajemman lukujärjestyksen idea on tarjota yhdellä logiikalla rakennettu koko Raamatun sisältävä paketti.
Marko Sagulin